Am descoperit Instagram relativ de curând (da, bloggerii mai tineri și junii colegi instagrammeri acum râd pe sub mustață 🙂 ). Dar mai bine mai târziu decât niciodată 🙂 Mi-am dat seama că e o rețea de socializare importantă și că, dacă vrei să îți crești frumos brandul personal, e musai să fii prezent și pe Instagram. Acolo sunt și posibilii cititori, cei care te urmăresc și îți pot deveni prieteni și pe Facebook, iar apoi îți pot urmări blogul, dar acolo sunt și brandurile! Iar comunicarea astăzi nu mai are loc doar pe e-mail sau Facebook, ci prin canale din ce în ce mai multe și mai sofisticate. Am participat săptămâna trecută la cea de-a doua ediție a seminarului World of Instagram, cu tema Smart Instagram Influence de unde am aflat o mulțime de trucuri și mici secrete despre cum îți poți crește profilul și cum îți pot îmbunătăți fotografiile. 

Primul speaker informat și avizat a fost Ana Matei, digital marketing consultant și travel blogger, care ne-a oferit câteva tips & tricks despre cum putem posta fotografii bune pe Instagram. Fotografiile transmit emoții, astfel că trebuie să avem un mesaj în fiecare fotografie. Nu putem posta pe Instagram orice poză, la întâmplare, doar pentru că ne place nouă. Dacă vrem să fim urmăriți și obiectivul nostru este să ne creștem profilul, trebuie să alegem și să postăm acele fotografii care conțin un mesaj și transmit o emoție, trebuie să ținem cont și de ce își dorește privitorul să vadă. 

Reguli de postare pe Instagram

“Filtreză de 100 de ori, editează de 10 ori și postează o dată”, ne-a sfătuit Ana Matei. Adică din zecile, poate sutele de fotografii pe care le facem trebuie să le alegem cu atenție pe cele mai bune, să le edităm și din acelea să o postăm pe cea mai bună.

Pentru a fi siguri că avem fotografii bune pe Instagram, Ana ne-a enumerat 5 reguli de care ar trebui să ținem cont:

  1. Regula treimilor – să avem grijă ca subiectul principal al fotografiei să se încadreze în punctele forte ale imaginii, pentru o fotografie echilibrată (atenție la caroiajul pe care ni-l oferă Instagram la editare);
  2. Balansul de alb – ajustează culorile nerealiste din fotografii astfel încât un subiect care este în realitate alb să apară tot alb în poză (ajustarea culorilor în funcție de doza de lumină);
  3. Claritatea – se poate realiza cu ajutorul Photoshop Express, o aplicație gratuită;
  4. Ajustarea perspectivei – e important ca fotografiile să fie drepte, imaginea să fie aliniată liniei dominante (orizontale sau verticale);
  5. Expunerea – folosirea (cu ajutorul unei aplicații) a unui brush de expunere pe acele zone subexpuse (umbrite) din fotografie.

Cum creștem comunitatea 

Secretul pe care ni l-a împărtășit Ana este consecvența. Să postăm zilnic, să lăsăm minim 10 comentarii pe zi, să răspundem la comentariile pe care le primim. Contul trebuie să fie public, iar fotografiile trebuie să fie îngrijite și alese cu atenție (editate, în funcție de regulile prezentate mai sus). Pozele trebuie să fie creative, astfel încât să ne putem diferenția în marea de postări zilnice a sute și mii de instagrammeri. E necesar să alegem circa 30 de hashtaguri relevante pentru profilul și conținutul nostru și să le folosim eficient. Este, de asemenea, important să publicăm locația și să folosim caption (descrieri) scurte și creative, captivante, interesante. Și, bineînțeles, să avem răbdare, căci relațiile se consruiesc în timp 🙂

Întâlnirea cu brandurile

La celelalte paneluri nu am mai putut fi prezentă, așa că vă ofer un rezumat al organizatorilor. În continuare s-a dicutat despre branduri și Instagram. “Mihai Stanciu, Senior Digital Manager @Golin și Tina Crețu, Digital Marketing Manager @PAUL ne-au spus de ce folosesc Instagram pentru a promova brutariile PAUL în România și cum îi ajută. Am aflat că 40% din contentul lor este User Generated Content, pe care ei îl incurajează și răsplătesc, 40% content cu focus pe produs și 20% content cu focus pe campanii.

O mare parte din strategia Paul pe Instagram include colaborări cu influenceri. De ce? Pentru ca 88% din consumatori au la fel de multă încredere în review-uri online făcute de străini, pe cât au în recomandarile făcute de  prieteni, iar 49% dintre consumatori vor căuta părerea unui influencer înainte de a cumpăra un produs. Din perspectiva influencer-ului, 59% din micro-influenceri cred că Instagram este cea mai eficientă platformă de social pentru a interacționa cu audiențele lor. Pe lângă faptul că ajuta în termeni de reach și awareness, instagrammerii cu care colaborează aduc plus valoare în campanii si proiecte, prin input creativ și prin conținutul personalizat pe care îl fac. Criteriile de selecție sunt afinitatea față de brand, stilul vizual, engagementul și numarul de followeri.

Influencer pe Instagram

Organizatorii au propus o discuție cu doi Influenceri pe Instagram, Roxana și Andrei de la @prinlume. Pasiunea lor pentru călătorii și fotografie a dus la crearea blogului, iar ulterior, ca un pas natural, a contului de Instagram. Dupa aproape un an de inactivitate, când s-au decis sa devină totuși activi și să posteze imaginile din ultima lor călătorie în Brazilia, contul a înregistrat o creștere de 1000 followeri într-o lună, urmând ca în următoarele trei luni sa ajungă, organic, la 10.000 followeri. Acest lucru s-a datorat și engagementului cu alte conturi cu conținut similar – like-uri și comment-uri, strategie pe care o recomandă tuturor și pentru care dedica minim o oră pe zi. De asemenea, recomandă folosirea unor hashtag-uri mai puțin generale, specifice blogului, întrucât cu cele clasice – „travel”, „travelgram”, „blogger” – este mai greu sa ajungi in Top Posts.

Poze de top și campanii

Cele mai catchy imagini, din experiența lor, sunt cele cu plaje/vacanțe exotice, cu peisaje/natură sau mixul natură & fashion, cele cu mix urban & fashion sau cu mâncare, la care se gândesc și ei să renunțe, fiind o nișă deja foarte exploatată.

O campanie faina gandita de ei este #designeriromaniprinlume, prin care sprijină designerii români la început de drum, purtându-le creațiile în călătoriile lor. Există deja peste 650 de poze incluse în hashtag-ul #designeriromaniprinlume. Scopul proiectului este sa aducă în prim plan România și să promoveze valorile românești și oamenii talentați din țara noastră.
Rezultatele pe Instagram (most liked/commented posts) le evaluează cu ICONOSQUARE & SOCIALBAKERS.”

Partenerii evenimentului, care au fost la înălțime cu activări creative, demne de împărtășit pe Instagram: PAUL Romania, Lipton, Tezyo, Organic Gate, LA STRADA, Lamonza, PureShapes, Tchibo Cafissimo,  Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești.

#WorldofInstagram este un eveniment conceput și organizat de agenția Creative Energy Corner

Fotografii: Creative Energy Corner

Pentru noutăți și informații despre următoarele ediții vizitați pagina de Facebook World of Instagram.

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *