Copilul meu e încă la grădiniță, în grupa mare, însă numai acest an ne mai desparte de școală. Ca mamă, am emoții și mă gândesc cum va fi schimbarea, cum se va acomoda și mai ales cum se va automotiva să facă teme și exerciții – la început mai puține, pe măsura lui, iar mai târziu mai multe și mai complicate. Cum se va naște în el pasiunea și înclinația pentru anumite materii, cum își va dori să învețe, cum se va descurca în școală și cum își va alege drumul în viață? Sunt întrebări pe care orice părinte și le pune în tăcere, în timp ce își privește puiul cum crește și se pregătește pentru viață. Oana Moraru, consultant educațional, fondatoarea școlii private Helikon și creatoarea platformei Vocea Părinților, ne invită la un dialog deschis, un DIALOG AL TRANSFORMĂRII despre cum își găsesc copiii drumul în viață. Evenimentul va avea loc pe 12 noiembrie, între orele 10:00 – 14.00, la Ramada Plaza București. Biletul costă 120 de lei, iar înscrierile se fac pe e-mail, la voceaparintilor@gmail.com.

Întrebări și frământări de părinte 

Când devenim părinți, ne bucurăm mult și începem să ne creionăm în minte un viitor luminos și fericit pentru copilul nostru. Îl vedem la grădiniță, jucându-se fericit cu alți copii, apoi la școală, atent, deschis, receptiv, dornic să învețe și fiind printre primii. Când copilul ajunge la vârsta la care trebuie să meargă la școală, ne apucă grijile și începem să ne frământăm. Oare se va descurca? O să îi placă? O să învețe? Cum o să fie pentru el și pentru noi? Cum o să se adapteze? Cum o să își găsească drumul?

Citește și Copiii iubiți și ascultați vor face față acestei lumi disfuncționale. Părinții în dialog cu Oana Moraru

Frustrarea și plictiseala sunt bune pentru copii. Părinții în dialog cu Oana Moraru (II) , Copiii și temele – prieteni sau dușmani? Părinții în dialog cu Oana Moraru (III)

Oana Moraru ne invită la un dialog deschis, direct și la obiect, pornind de la problemele și întrebările părinților și ale dascălilor. Iată câteva dintre ele:

  • Cum ajunge un copil să respecte reguli, să își dorească să învețe, să fie atent, angajat și concentrat?
  • Ce îl face să devină mai bun, mai puternic, mai hotărât?
  • Există o cheie a succesului, a disciplinei, a echilibrului sufletesc?
  • Cum compensez acasă ceea ce școala nu face pentru copilul meu?
  • Ca dascăl, ce așteptări să am de la familia lui?
  • Ce funcționează, cu adevărat, pentru spiritul rebel, opoziționist? Dar pentru cel timid sau introvertit?
  • Pentru ce lume se pregătește copilul meu și când este el gata să își recunoască misiunea, talentul, vocația?

Vă aștept cu toată experiența mea de peste 20 de ani în școală, ca mamă, ca dascăl, ca director și formator. Și mai ales cu șansa de a fi văzut câteva generații de copii crescând sub ochii mei, de la 2 la 16 ani, aceeași, în continuă transformare. Ce îl face pe unul să reușească? Ce îl face pe altul să renunțe? Când se întoarce cheia autodeterminării? Care experiență sau care dascăl, ce acțiune, ce cuvânt poate hotărî destinul copilului meu?

Vă invit, dragi prieteni, la DIALOGUL TRANSFORMĂRII: un altfel de eveniment, bazat pe interacțiune, pe conversație directă, pornind de la problemele voastre concrete, acasă sau la școală. L-am numit ”dialogul transformării”, cu încrederea că întâlnirile noastre ne vor ajuta să fim mai buni, mai prezenți și mai inspirați în relația noastră cu copiii! – Oana Moraru

Eu, una, abia aștept să particip la acest dialog special cu Oana Moraru și ceilalți părinți și dascăli. Am o mulțime de întrebări care îmi zumzăie în cap, deși Victor merge le școală abia în toamna viitoare. Și totuși vreau să mă pregătesc din timp, vreau să îi fiu aproape, să fiu acolo să îl sprijin, să îl încurajez, să îl susțin. Mă bucur că noi, părinții de astăzi, avem atât de multe instrumente la îndemână, atât de mulți oameni pregătiți în jur de la care putem afla cum să fim mai buni și cum îi putem crește pe cei mici cu multă implicare, cu iubire și cu inima deschisă.

Foto cover: www.additudemag.com

1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *